vrijdag 26 juli 2013

Emilia trui? Pippi trui!

Er is een Nederlandse beschrijving van de PIPPI TRUI gevonden. De tip kreeg ik van GERDA. Het vreemde is echter dat deze trui niet beschreven staat als Pippi trui, maar als Emilia trui, maar het is 'm toch heus! Het PATROON is van DROPS Design en staat beschreven in verschillende damesmaten. Dus dames die graag Pippi willen zijn, meteen garen bestellen (op dit moment ook nog in de aanbieding!)


Maar waarom heeft deze trui nu de naam Emilia? Is het een van de namen van Astrid Lindgren, Astrid Anna Emilia? Voor mij blijft het de Pippi trui!

13 opmerkingen:

  1. Ach....als het beestje,(lees truitje)maar een naam heeft,voor mij maakt het niet uit,ik blijf hem leuk vinden,maar of het er nog ooit van gaat komen dat ik de steken weer op de pennen zal zetten,de steken opzetten zal het probleem niet zijn....maar het breien,kwam ik poosje geleden achter toen ik mutsjes voor Nepal aan het breien was,poeh,poeh.....jij wil niet weten hoeveel pijn ik toen in hand gehad heb.
    Moet denk 's bij de genezerik binnen lopen want ik krijg ook pijnlijke knobbels op mijn hand.

    Fijne dag en liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hou het ook op Pippi...superleuk!!! wil eigenlijk meteen beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke trui,bedankt voor de link, het garen kan ik in Bergen kopen,lekker dicht bij.
    Ik was al een tijdje op zoek naar een patroon wat niet al te moeilijk was om weer eens een breiproject te beginnen.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, zo ver wilde ik nog maar niet gaan ;-) Mooi weekend. Anny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toevallig zag ik eergisteren de dochter van vrienden van me in de 'echte' Pippi trui lopen, die ze in Zweden gekocht had. Nu maar afwachten of haar moeder, die daar nog steeds verblijft, er eentje voor me mee wil nemen.. maar zelf breien is natuurlijk ook superleuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig die trui, ik herken hem wel :)
    Liefs en een mooi weekend
    ERna x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat toevallig. Ik vind hem erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu kunnen we( als we willen) met de Nederlandse beschrijving, allemaal een Pippi trui breien. Ik vind hem erg leuk! Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat leuk zo'n echte Pippitrui! Handig om een Nederlands patroon te hebben ;)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk voor de Pipi liefhebbers. En nog in de aanbieding .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij waren bij een spinnerij op Gotland en daar noemden ze m ook "Pipi-trui"
    groetjes, huisvlijtigliesje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hey , emilya was toch t vriendinneke van pippi

    BeantwoordenVerwijderen