zaterdag 24 maart 2012

Miniatyrmama

De Zweedse Lena houdt van decoreren in het interieur, dat doet ze niet alleen in haar eigen huis, maar ook in haar poppenhuizen. Alles schaal 1:12. Lena's nieuwste poppenhuis kocht ze tweedehands via eBay. Het huis was al in elkaar gezet, maar verder heeft ze het van top tot teen aangepakt. Het is huis Arthur van Green Leaf.


Huis Arthur is ingericht in Franse shabby chic style.


Alle kamers kregen een behangetje, behalve de badkamer. In de badkamer werden vloertegels gelegd, die Lena maakte van eierdozen. De tegels schilderde ze in twee kleuren grijs.





In de slaapkamer had Lena eigenlijk een metalen bed willen hebben, maar er was te weinig ruimte voor.



 De kussens op de bank zijn mini uitvoeringen van Lena's eigen kussens.


 

 Het aanrecht was eerst groen, maar Lena heeft het wit geschilderd.




Neem eens een kijkje op het blog van Lena, MINIATYRMAMA. Lena heeft ook een interieurblog,  INREDNINGSMAMA. De foto's zijn van Lena.

29 opmerkingen:

  1. Zelf heb ik niet zo heel veel meer met poppenhuizen, maar deze is geweldig hoor!! Het is helemaal af en de stijl is prachtig doorgevoerd!! Wat een plaatje!

    Ik wens je een gezellige avond Willy! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat beeldig - daar zou ik zo wel willen wonen!
    Nu nog even op haar blog kijken..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er idd prachtig uit, maar ik denk dat die huisjes nogal wat moeten kosten.

    Fijn weekend nog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er allemaal levensecht uit, geweldig! Het heeft me altijd leuk geleken om een poppenhuis te hebben en in te richten, maar als het af is.... wat doe ik er dan mee? Ik ben bang dat het een 'sta in de weg' wordt en dat zou jammer zijn. Wat doen anderen er mee?

    Dank voor de link, ik ga er eens goed voor zitten met een lekker kopje thee er bij.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Willy wat een prachtig huis. Is dat even genieten. Ga ik zo ook maar even doen.

    'k Heb op mijn logeeradres internet. Het " uit logeren zijn" valt erg mee. Dus nu heerlijk even bij jullie buurten.

    Bedankt voor je lieve berichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh what a beautiful doll house, just love it *smile*. Have a nice weekend.

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lena moet heel veel plezier gehad hebben bij het maken en inrichten hiervan. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend leuk huis! Het is vast heerlijk om je zó te kunnen uitleven in een hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat ziet dat er gezellig uit, dat mini-huis

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap om op zo'n kleine schaal een heel huis tot in de kleinste details in te richten! Prachtig gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met aandacht ingericht, mooi en sfeervol!
    Ga nu een kijkje nemen op Lena's beide blogs .
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk een Zweedse minimoek, mijn miniaturen-activiteiten staan momenteel op een laag pitje maar ik ga wel even bij haar kijken,gr.Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt snoezig is het :)
    En knus al die kleine tuttedingetjes. Veel leuker dan een Jan des Bouvriehuis in miniatuur ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke blog is dit he? Ik kijk er regelmatig. Ze heeft nog veel meer huizen ingericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om te zien, ben bezig om mijn wwonkamer te gaan vernieuwen en dacht dat grijs/wit erg saai zou worden.Nou zie ik hier dat het wel meevalt,dus weer wat geleerd....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh hier mag ik niet te lang naar kijken....! Leuk,leuk!!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. poppenhuizen, je krijgt er nooit genoeg van! en elke keer ben je weer verbaasd over hoe 'echt' het allemaal lijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ongelofelijk, wat prachtig gemaakt allemaal! Zie je dat kleine koffiepotje in de keuken op de plank staan? Met zo'n potje zet ik dagelijks mijn verse bakkie troost... hoe kom je nou toch aan zo'n mini-uitvoerinkje???? Om urenlang naar te kijken, prachtig!! Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wouw wat is dit geweldig mooi. En ook zo mooi van binnen, ik vind hem prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is the nicest dollhouse I have ever laid my eyes on....its so perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldig mooi poppenhuis.
    En het ziet er ook perfekt uit.
    Een groot compliment voor het maken hiervoor.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is gewoon een plaatje. Alles klopt en ziet er zo echt uit.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeetje, wat moet daar een hoop tijd en geduld in hebben gezeten. Maar zo leuk en lief! Ik vind het keukentje echt zo knus! Ga ook op haar site kijken.
    Groetjes, Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een superleuk poppenhuis...zo gedetailleerd...echt een plaatje Willy!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hi!
    Ik vindt het geweldig mooi wat je maak.
    Wat voor merk is het aanrecht, wat eerst groen was en nu wit?
    Prachtig hoor!👍🏻✨❤️✨👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Nicole, helaas is al dit moois niet van mij, maar van Lena. Ik heb een linkje naar haar blog geplaatst.

      Verwijderen